Videomarkedsføring på de sociale medier
Når det kommer til markedsføring af din virksomhed, så findes der et hav af muligheder. Der findes både dyre, billige, komplicerede og nemme måder at markedsføre sig på. Gennem videomarkedsføring på sociale medier kan du f.eks. nemt, billigt og overskueligt nå ud til en stor målgruppe.
Før du beslutter dig for en markedsføringsplan skal du dog overveje grundigt, hvem din målgruppe er, og hvordan du nemmest kan ramme dem. Markedsføring opfattes forskelligt alt efter, hvilken forbruger den målrettes. Nogle forbrugere ønsker blot det billigste produkt, nogen ønsker det bedste, nogen ønsker design og sidst, men ikke mindst, så er der dem, der ønsker sig en historie – et brand. Det er typisk den yngre generation, som er vokset op med et hav af muligheder og forskellige udbyder. De kræver derfor en del mere at overtale. Du vil som virksomhed være nødsaget til at skabe en stærkere relation til denne kundetype.
Videomarkedsføring på sociale medier er gennem de seneste par år blevet mere og mere populært. En stor del af den danske befolkning er nemlig tilknyttet ét eller flere sociale medier, som de bruger dagligt eller ugentlig. Med videomarkedsføring på sociale medier kan din virksomhed skille sig ud ved at lave ‘levende’ billeder, der fanger din kunde bedst mulig. Brug f.eks. gerne storytelling med video, så du ikke kun sælger produktet, men også virksomheden som en historie og en person.
En personificering af virksomheden vil give dine kunder et stort incitament til at knytte bånd og skabe en relation til dit brand. Dette vil give dig en mulighed for at skille dig ud blandt dine konkurrenter gennem videomarkedsføring på sociale medier.
Storytelling med video
Storytelling for en virksomhed kan som sagt være med til at skabe et brand med en personlighed. Storytelling med video går kort sagt ud på at fortælle dine kunder en historie gennem din markedsføring. Din videomarkedsføring på sociale medier kommer derfor mere til at handle om relationer, følelser og bånd, end det vil handler om at sælge et produkt til den billigste pris.
Storytelling med video kan bruges til at formidle din virksomheds kerneværdier på en professionel og gennemarbejdet måde, hvor forbrugeren ikke vil blive irriteret eller træt af din markedsføring. Du vil derfor kunne placere dig væk fra dine konkurrenter og bruge denne form for markedsføring til at differentiere dig, når du skal begå dig i den barske reklamebranche.